Tuesday, 14 May 2013

CEMBURU


Assalamualaikum,
Cemburu/Iri hati. Pernah tak rasa cemburu tak tentu pasal? Cemburu tak semestinya pada pasangan. Tapi dengan sapa aje. Contoh jiran beli keta baru, jeles tak? Hahaha. Jiran cat rumah kalerful, jeles tak? Hehehe...

Cemburu budak2 terus merajuk. Tapi cemburu orang dewasa? Jauh hati. Kekadang dh motivasikan diri, buat apa nak cemburu. Allah dah kasi yang terbaik untuk kita. Buat apa nak cemburukan seseorang yang abaikan kita, sedangkan lebih ramai lagi insan lain yang sayangkan kita.

Tapi, itulah cemburu ni kekadang syaitan yang tolong bawakan. Dan aku pulak tak terlepas dari godaan syaitan durjana tersebut. Maka aku pun terhasut dengan hasutan syaitan iaitu cemburu. Cemburukan apa? Hehehe malu nak cakap.

Cemburukan perhatian seseorang. Hehehe. Yela, bila kita berkawan tetiba kawan kita tak layan kita pastu rapat ngan kawan kita lagi satu, jeles la kan. Kekadang ingat nak jauh hati nak diam aje. Tapi kalo diam, rasa macam xlepas pulak. Hahaha. So, cara terbaik ialah, buat lagi terbaek dari kawan kita tu ha... Kalau dia tak nampak, korek biji mata. Hahahaha. 

Ntah la. Nampak macam tak matang aje. Tapi sebenarnya bukan la nk perhatian sangat pun. Tapi tatau la. Mama kata aku ni jenis yang tak boleh tengok orang dapat lebih. Mula la aku nak lebih jugak. Tapi aku tak buat cara kotor. Aku akan usahakan jugak sampai dapat. Hehehe boleh tak gitu??

Haishhh ape la yang duk bermain di pikiran aku ni ha...

Salam Sayang,

3 comments:

Suria Lekatlekitgurl said...

akak ni memang kurang rasa jeles kot.. Sebenarnya bukan kurang tapi kawal sebab akak taknak terbeban pada benda yang tak sepatutnya jadi beban. Dulu zaman rumaja cukup la suka membebankan diri dengan benda2 yang tak sepatutnya jadi beban tu.. dah tua2 ni.. rasa nak bagi space pada benda yg lebih afdal untuk di fikir. Jadi marilah kita sama2 menapis apa perkara yg patut kita jeles & tak patut & tak perlu kita jeles untuk nikmati hidup yang lebih rilex.. kekekek

kiera'sakura said...

hihihihi perasaan cemburu tue kan normal :p

zakirasli .. said...

Assalamualaikum, saya dtg singgah dan follow sini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...