Thursday 19 September 2013

KENANGAN MANIS BERULANG KEMBALI

Assalamualaikum,
Tersenyum2 aku bila baca tajuk ni lama2. KENANGAN MANIS BERULANG KEMBALI... Sweet kan?

Tadi tengahari duk ping entry kat group FB, tiba2 pemilik blog masakan pemes amos komen entry kat FB tu. Blognya TIFFIN BIRU... DAPUR TANPA SEMPADAN. MAT GEBU, kenal kan? Opkos la kan...

Aku panggil dia PCM. Maksudnya Pak Cik Mat. Dia la salah seorang yang menyebabkan aku rajin masuk ke dapur. Gara2 donat pelangi. Donat Pelangi yang mencetus idea geng2 blogger aku waktu zaman muda2 dulu berebut2 buat donat pelangi. Ada yang jadi, ada yang NGERI nkoooo, hahahahhaa... Ada yang gemok gile, ada kurus kering donatnye. Adoyai...

Dan seingat aku, 1st time tu la aku berusaha masuk dapur wat donat pelangi jugak. Kena la lawan jugak kannn... Tatau la dari mana aku cilok resepi or derhaka resepi, keras gila jadinya. Kaler dah lawa dh... Macam tayar lori mainan adik aku aje jadinya hehehehe...

Then lepas tu, aku jadi minat masuk dapur. Sebab rasa mcm best gila... Benda2 yang ntah apa2, main campak2 campur2 kacau2 tiba2 jadi lauk pastu boleh makan kenyang sampai sendawa tak hengat!! Perghhh!! 

Tapi itu semua dulu la. Zaman muda2. Sekarang dah tua dah. PCM kata tu semua kenangan manis dan tak mustahil ia akan berulang kembali. Tapi entah la... Rindu juga nak bergelak tawa dengan rakan2 blogger dulu2. PCM, PCB, Abg Ady Budika, Kak Sunah, Kak Shida, Amalina Donat Ngeri tu, lagi sape ye, maklumla dh tua2 ni dah banyak lupa... Hehehehe...
sekarang bukan je masakan melayu, masakan korean pun aku dah buat tauuu...
ini kimchi... hhehehehe RUNNINGMAN punye pasai...
pssstt kimchi ni kan, org sane mkn gitu aje..
tp tekak tak brapa nk boleh telan la pulak kan,
so derhaka skit, bancuh tepung mcm nk wt jemput2 tu,
then potong2 kimchi buh dalam tu... goreng la mcm biasa...
jemput2 kimchi... sedapppppp hahahahhhaa 
p/s : apa pun thanks to PCM sebab sudi listkan link belog ni kat bloglist beliau... hehehe maceh maceh maceh... 

Salam Sayang,

2 comments:

aDisH.sHidA said...

Apam jerawat awin pndai wat kan..tuan aji kasi nama...

InsyaAllah.yg pntg keikhlasan

Lydia Miza said...

Jeles tgk puding pelangi awin dulu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...