Monday 15 July 2013

AKU YANG SALAH

Assalamualaikum,
Hurmmmm nukilan untuk diri sendiri. Aku cuma manusia biasa. Tak pernah terlepas dari buat benda2 lalai. Aku tak perfect. Aku selalu buat dosa. Aku selalu pentingkan diri sendiri walaupun dah banyak kali aku cuba muhasabah diri. Kadang2 aku boleh terima keadaan kadang2 aku tak boleh terima. 

Terlalu banyak rasanya kekurangan diri. Walaupun orang kata aku ni dalam kategori ramah. Cepat mesra. Tapi bukan dengan semua orang aku boleh rapat. Walau aku selalu bertegur sapa dengan orang tapi bukan semuanya aku boleh rapat. Aku bukan memilih kawan. Aku terima sesiapa saja yang sudi berkawan. Tapi kebanyakkannya aku lebih rapat dengan segelintir saja.

Mungkin sebab tu aku tak ramai kawan rapat. Kawan ramai tapi juz say hye dan senyum2. Dan sekali aku dh rapat, memang org kata 'saboooo ajelah!'. Kawan rapat adalah kawan yang aku boleh buat bergurau, boleh berkongsi cerita, yang boleh mendengar, boleh mengata... Dan tak skema.

Since aku isytiharkan seseorang tu boleh jd kawan rapat aku dlm hati, aku akan sayanggggg dia sepenuh hati. Sayang sebagai seorang kawan. Tak kira lelaki atau perempuan tapi kena tau batas2 la. Bukan aku tak tau batas2 berkawan ni. Tapi aku sangat mementingkan hubungan persahabatan tu! Sangat! 

Dan hari ni, aku rasa aku terpaksa melepaskan seorang kawan rapat aku. Aku pun tak tau la kenapa jadi macam ni. Nak kata gaduh tu tidak. Tapi dah tak ada jiwa. Kosong. Sedih jugak. Sebab kalau aku ada 5 kawan rapat, dia yang no.1. Tapi entah, mungkin salah aku.

Salah aku??

Ye. Salah aku. Dengan apa yang dah jadi sekarang, aku takkan berhenti menyalahkan diri sendiri.

Sungguh!

Salam Sayang,

2 comments:

~..Lesung Batu..~ said...

sabar ye wahai sahabat..:)

Lydia Miza said...

Sabar.. Sahabat itu menenagkan hati, terima baik buruk kita dan tidak lupa kebaikan kita bila kita buat salah .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...