Friday 20 September 2013

KISAH AMBULANS DAN JAGUNG

Assalamualaikum...
Haaaa, ini story kisah benar dan diubah2 sikit untuk dapatkan storyboard yang kena dengan punchline. Hehehehe... Tapi tak ada kaitan dengan yang masih hidup atau pun yang telah meninggal dunia. Kalau ada sama, itu kebetulan dan hanya satu cerita untuk teladan... Teladan? Ah lantak la...
Disuatu petang nan indah... Pulang dari mencari rezeki yang halal buat diri dan famili. Perlahan2 menyusuri jalan raya dengan pemanduan berhemah dengan memegang slogan 'biar lambat asal selamat'.
Dikejauhan terdengar sayup2 siren ambulans. Oh ambulans. Tapi entah dari mana arahnya. Mungkin dari arah depan, tepi atau belakang. Masih rileks menyusuri arus jalan.
Tiba2 siren makin kuat. NENO NENO NENO!! Oh tidak!!! Ambulans sudah berada di belakang!! Mau kemana ini? Harus ketepi? Harus ke kanan atau ke kiri? Arghh!!! Lajunyaaaa... Mesti mengelak untuk menyelamatkan mangsa! Mesti mengelak untuk disaman!!
Elak2 tersalah elak. Nak cepat punya pasal + gabra + panik + cuak, terempuh kereta. Ahhhh, nak selamatkan mangsa, diri sendiri jadi mangsa.
Ambulans meluncur laju. Kes kecemasan mana boleh dilengahkan. Mungkin cepat sesaat mampu menyelamatkan nyawa simangsa atau mampu mengurangkan kesakitan yang mangsa alami. NENO NENO NENO NENO... Terus laju pergi...
Alih2 ambulans berhenti dalam beberapa km dari kejadian tadi, dan singgah membeli jagung. So? Ape pendapat anda? Haaaaa.... Jagung jagung mai singgah mai singgah!!!
Hehehee... Korang ingat aku reka ke cita ni... Cite betul ni tau!!
p/s : jangan salah guna kuasa yang ada...

Salam Sayang,

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...