Tuesday 17 December 2013

BUKIT BENDERA PENANG

Assalamualaikum,
Ok sepanjang Cuti-Cuti Malaysia ke Penang bersama family selama 3 hari 2 malam ni, banyak benar cerita nak dikongsi. Hari pertama kami tiba di Penang tengahari baru check- in. Malam tu juz bbq. Penat travel so banyak rehat. 

Hari kedua petang baru kami gerak ke Bukit Bendera. Nak beli tiket naik kena bawak i/c a.k.a kad pengenalan ye. Naik atas sana, emmmm tak ada apa yang best pun sebenarnya. Itu pada pendapat aku aje lah. Yang nampak hanyalah bangunan-bangunan yang padat dari pandangan atas. Tu je. 


Apa yang ada kat atas sana? Emmmm ada teropong boleh tengok bawah tapi kena bayor RM1 untuk tengok. Then atas lagi ada ular, boleh amik gambor ngan ular. Ada India jual belalang dibuat dari daun kelapa, ada yang lukis inai corak kat tangan. Ada muzium burung hantu, ada mcm rumah dinosor, ala2 rumah hantu gitu. Agak membosankan jugak lah. Hampir 2 jam kat atas sana, then turun bawah.

Shopping magnet fridge kat kedai cenderamata tu. 4 ketul RM10. So eksaited la aku nak borong banyak-banyak nak kasi kat kawan-kawan, jiran-jiran dan sebagainya. Alih-alih Encik Rumate kata....

"kita datang Penang aje oiiiii, bukan kita pegi Itali ke Rusia ke nak beli kasi kat orang...." 

Hehehehe iye tak ye jugak kan. Orang lain dan jemu datang sini, buat malu aje kasi. Hahahhaa. So kalau orang ajak aku naik Bukit Bendera lagi, aku takmau dah kot. Huhuhu. 

Salam Sayang,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...