Tuesday 10 December 2013

MENCARI BISKUT TERBAIK UNTUK BAYI

Assalamualaikum,
Okey nak review tentang biskut untuk bayi berusia 6 bulan dan ke atas. Memandangkan aku ada terbeli beberapa jenis biskut yang masing-masing ada kelebihan dan kekurangannya maka aku kongsikan apa yang aku rasa terbaik.
Mula-mula aku beli biskut jejari ni. Biskut ni beli main timbang kilo. Rasanya lemak-lemak manis. Cepat cair dimulut. Tapi ayah Ecah tak galakkan makan biskut ni sebab tak tau apa kandungan dalamnya. Kalau orang dewasa boleh la kan. Tapi biskut ni Ecah suka. Aku pun suka!

Then aku beli biskut bayi teething. Ingatkan lembut la. Kot la Ecah boleh hisap2 then cair dalam mulut if dia gigit2. Rupanya aku tersalah beli. Bila aku try nak rasa macam mana, keras la teramat sangat. Sehabis tenaga gigit baru la patah. So biskut ni elok untuk baby yang gatal gusi. Boleh la dia tonyoh-tonyoh kat gusi dia macam Ecah sekarang ni. 

Kemudian aku beli pulak biscotti ni haa. Tak ada la keras macam yang atas tadi. Memang cair tapi lambat sikit la. Rasanya pulak agak manis. So kemanisannya agak ketara jugak. Ecah pun tak berapa makan sangat. Kasi sekeping dia hisap sekejap then campak mcm tu aje. Lagipun bila biskut tu dah basah dia melekit kat tangan.


After that aku belikan benda ni pulak. Biskut ni tak manis. Tak melekit kat tangan. Kalau baby makan pun dia tak jatuh or tumpah-tumpah berselerak atas lantai. Macam biskut beras gitu. Tapi bila kena airliur baby dia akan lembik. Tapi Ecah makan sekeping aje time mula-mula beli. Now dia tak suka dh. Don't know why. 

Now masih mencari-cari biskut yang kena selera dengan Ecahku yang mucuk ni. Dan kesimpulannya aku rasa, yang paling sedap adalah biskut jejari tu. Tapi yang lebih elok untuk anak biskut  baby bites tu. Sebab tak manis.


p/s : ibu-ibu boleh la terai cuba ye. kot la Ecah tak suka tapi anak2 ampa suka, mana tau kannn... Sejak2 dh ada blockquote ni macam syiokkk aje kannnnn hahahahaha..

Salam Sayang,

1 comment:

HAFIZ HAFIZOL KACAK said...

BISKUT YG PERTAMA TU SAYA SUKA JUGAK MAKAN. RASA DIA MASIN2 sikit kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...