Friday 27 December 2013

KISAH IBU DAN ANAKNYA

Assalamualaikum,
Sebenarnya dah lama nak cerita tapi lupa. Kisah seorang anak yang sangat baik melayan ibunya. Sampai nak menitis airmata aku tengok. Encik Rumate kata benda camtu pun nak nangis. Tapi entah la, mungkin time tu aku dah 'berisi' kot tu yang emosi lebih. Hehehe.

Ceritanya gini, sebelum kami gerak ke Penang awal bulan 12 hari tu, kami singgah makan kat mana ntah. Tapi area Selangor. Restoran mamak. Meja belakang kami ade 2 orang mak ngan anak. Indian. Aku ni suka perhatikan orang.

Si anak duk perhati mak dia makan (depan dia xde makanan). Pastu senyum2 sambil sembang2. Then dia lap mulut mak dia dengan tisu bila ada makanan meleleh. Untie tu makan someting dalam mangkuk tak pasti sama ada mi sup, sup, tomyam atau ape. Pastu bila untie tu tak habis makan, baru la si anak tarik mangkuk depan dia dan makan makanan yang mak dia tak habis tadi.

Memang aku terharu bila tengok anaknya tarik mangkuk tu dan makan. Pastu bila habis makan, anak dia nak pi bayar. On da way pi bayar tu dia asyik pandang mak dia, senyum. Dan bila nak balik dia pimpin mak dia sampai keluar kedai makan. 

Serius aku sampai menitis air mata terharu dengan sikap anak dia. Aku tak pernah tengok sebelum ni.

p/s : semoga aku dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah dan semoga aku juga tergolong dalam golongan anak yang solehah. Amin

Salam Sayang,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...