Monday 9 December 2013

TERTUKAR TROLI LA PULAKKK

Assalamualaikum,
Tertukar troli? Pernah tak jadi kat korang? Sama ada orang terambil korang punya troli atau korang yang amik troli orang lain. Hahahaha. Pernah terjadi kat aku tau. Banyak kali gak kot. Tapi tak la sampai kat rumah baru perasan. Kadang2 tolak tu rasa lain macam, tuan punya troli tak sedar pun. 

Tapi yang paling teruk pernah sekali kat Giant K. Terengganu ni ha. Time baru lepas kawin, konon nak cari barang rumah kan. So kebetulan time tu aku bagitau kat Encik Rumate, nak ke bahagian masak2. Then berpecah manakala troli dengan dia la.

Lepas aku pilih-pilih bahan-bahan nak membaking aku taruk segala apa yang aku kutip kat dalam troli berhampiran yang aku sangka troli aku. Nampak ada banyak barang termasuklah Maggi. Ada 3, 4 pack Maggi kalau tak silap. Dalam hati cakap "banyaknyaaa dia amik Maggi!!" Aku siap tolak troli pegi kat rak Maggi then taruk balik Maggi tu. Tinggal 1 pack aje la. 

Lepas tu mata melilau kat rak-rak makanan lagi. Tiba-tiba aku dengar orang duk bising troli dia hilang "Ehh!! mana troli mak??" pastu anak dia cakap "mak letak kat mana tdi.." pot pet pot pet, aku siap mengumpat dalam hati "hapee la bising-bising, pegi je la amik troli baru..." hehehehe...

Pastu bila aku stop kat rak makanan ringan tu, aku tinggal troli kat situ then berjalan kat depan sikit sebab ada pekerja tengah susuh barang. Bila aku nak pegi kat troli tu aku nampak ada orang dah amik troli aku tinggal tadi "ni kot troli mak!!" terus pegi sambil bebel2.

Hahahaha, terus aku berlari pegi kat laki aku dengan tangan kosong je, tadi beriya nak beli barang baking kan, semua barang tu dlm troli makcik tu dah. Nak cerita tapi malu. So diam aje la. Pastu aku elakkan dari bertembung dengan makcik tu sebab takut dia perasan aku yang amik. Sampai rumah baru aku cerita kat laki aku. Hahahahaa.
Salam Sayang,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...