Wednesday, 13 August 2014

9 HARI BERPANTANG

Assalamualaikum,
Alhamdulillah hari ni dah 9 hari berpantang. Semuanya okey berjalan dengan lancar. Tali pusat Harris pun dah tercabut. Senang la sikit nak cuci pusat dia, tak la takut sangat nak godek2 benda alah yang tersangkut kat pusat dia. Walaupun dah tercabut, masih perlu dicuci sehingga betul-betul dah kering. 

Berpantang kali ni tak la seperit macam tahun sudah. Mungkin dah berpengalaman, dan pengalaman tu baru je berlalu tahun lepas, so so easy lah! Hehehe... Lagipun tak sesakit tahun lepas. Sekarang ni pon dah boleh berjalan dan duduk macam biasa, tak takut2 dan sakit macam dulu. Dulu, nak duduk atas kerusi punya la payah. Duduk pun kena senget sebab sakit. Tapi itu semua pengalaman yang sangat berharga!!

Pasal Aisyah pulak,

Hmmm, dah pandai jeles anak aku ni. Ada ke patut dia tak kasi aku peluk nak susukan Harris. Tapi bila susukan sambil baring tak pa. Asalkan jangan peluk. Aduhaiii Aisyah. Sejak bila la pandai jeles ni. Pastu sekarang asyik asyik ajak ayah dia pergi jalan " yah yah, jom.. yah yah, jom.." haahahaha...

Sekarang ni memang dia rapat dengan ayah. Mandi ngan ayah, makan nak ayah suap, jalan2 ngan ayah, tapi nak tido cari celah tiak ibu jugak. Dengan nenek langsung tak nak. Haihhh... Rugi Aisyah tak nak berbaik ngan nenek. Hahahaha. 

p/s : bosan betul berpantang kali ni. Sebab tiap kali nak main game, mesti berebut ngan Aisyah! Grrrr... 

Salam Sayang,

1 comment:

ummi aqilah (LM) said...

Laaa .. X mo ngan nenek ke? Rugi la aisyah. Klu x blh bodek nenek mintak mainan masak2. Ehehe

Jg diri adik. Jgn melasak sgt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...