Tuesday, 11 September 2012

12 MINGGU SUDAH

Assalaamualaikum..
Alhamdulillah harini selesai checkup utk 12 minggu kandungan. Means dh 3 bulan. Semuanya okey. Jenuh jugak la tahan lapar pagi tdi before pi klinik. Yela sebab rasa badan naik mendadak aje. Kot la kandungan gula tinggi ke, tekanan darah naik ke. So far so gud. Berat naik sekilo aje. Makan banyak pun tapi selalu gak muntah2.

So untuk hari ni doc kasi asid folic, ubat tahan muntah dan ubat gastric. Bulan depan boleh la scan untuk tau baby boy or gurl.. Yey!!! Tak sabar...

Berkenaan dengan encik suami pulak, hehehe... Biasa lah. Dia pun runsing bila selalu pening dan muntah. Selalu dia duk sorang. Juz jaga diri sendiri. Tup tup bila dh kawin kena jga bini pastu uwek2 pulak. Tapi okeylah. Pandai dia marah pandai jgak dia pujuk. hehehehe...

P/s : sekejap aje dh 3 bulan. Lagi 6 bulan dh jadi mummy. rasa bru aje aritu darjah 6. Hehehehe...  

Salam Sayang,

4 comments:

kiera'sakura said...

kami pun seksaited nk anto kad kawen eh bukan bukan nak tgu ank awin keluar lah hahahahaha :p

Iffah Afeefah said...

darjah 6 mnipu sngt

agkla

kejap je

gamba kawen pon xnmpk lg haha

Sanji Ngatmi said...

wanita hiasan dunia

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

darjah 6?kah3...

jg diri elok2.
1.mkn kerap bkn mkn byk sekali gus
2.bgn pg duduk dulu br bgn, nnt pening dan muntah2 lak.
3.ambik makanan masin utk kurangkan sikit loya, contoh biskut cream creaker
4.kurangkan makanan berminyak dan berempah utk elak loya
kalau rasa loya jgn terus ke tandas dan muntah.alih perhatian buat kerja lain, mungkin dpt elak dr kerap muntah.
5.rasa mual, kunyahla sesuatu mcm epal atau benda yg mengenyangkan spt kekacang.

saja komen pjg sbb kamu x leh baca entri akak aritu kan? hugs..jg diri.kim slm org dlm pewut tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...