Friday 15 March 2013

PENGALAMAN BERSALIN PART II

Assalamualaikum....

Haaaa, scary tak baca PENGALAMAN BERSALIN PART I?? Tak eh? Ok xpe xpe... Memang tak scary langsung kannn... Hahaha... Baru kuar tanda2, langsung tak sakit, apadahallll... Lagi scary sembelit, ye dak?? Hahahaha... Ok kita sambung ke Part II plak....

1 March 2013 (Jumaat)
Jumaat yang indah. Pepagi aku dah rasa lain macam. Baby mengeras dan agak sakit. Sebelum ni tak pernah sakit macam gitu. Tapi boleh tahan lagi. Then kejutkan Encik Rumate. Dia pulak kalut. Huhuhu terus dikejutkan semua orang yang mamai2 dan terus panaskan enjin kereta. Then mama suh pakai kain batek siap2. Tanda2 kuar lendir dan darah sikit tu memang always ada.

Dalam pukul 10 pagi, sakit agak kuat sikit. Sikit aje. Tapi boleh tahan lagi. Kereta yang Encik Rumate panaskan dah tutup enjin. Hahaha. Mak mertua kata rilekss, jangan kalut. Kalau anak sulung proses dia lambat sikit. Sakit arini, belum tentu beranak arini. Mungkin esok. Dalam hati duk pikir, kalau arini pun best jugak, 01.03.13. Hehehe. Sempat lagi aku makan nasi lemak pagi tu.

Pukul 11.30 pagi, sakit tak kurang. So, mama kata elok la pi hospital dulu. Time ni aku juz pi hospital dengan mama, mak mertua dan Encik Rumate. Abah dan Adik Is duk umah. Salam abah, mintak maaf mintak ampun sume. Cium2 Adik Is, Adik Is lak nangis. Aku pun naik sebak. Padahal Adik Is nangis sebab nak ikut. Bukan sebab sedih pun. Hahahaha... Dalam kereta aku diam sejuta bahasa. Encik Rumate pun sama. Apa yang mama ngan mak mertua ckp aku dh lupa dh. Cuma aku sempat 'WhatsApp' Kak Lydia. My sifu. Huhuhu. Mekasih kak! Lebiu.

Sampai kt hospital, macam biasa pi tingkat 1. Mak aihhh penuh kat ruang menunggu depan dewan bersalin! Macam tengok wayang. Siap ada makcik tu bentang tikar. Huhuhu. Aku terus ke bilik pemeriksaan. Doc seluk lagi check jalan, baru 1cm. Bayangkan, baru 1cm sakit dah tak tahan pi spital. Nanti nak tunggu bukak 10cm, nak pi mana lagi?? Pi dewan bersalin laaaa... Hehe. Benda dah lepas boleh la aku gelak. Kalau on time tu, tengok Maharajalawak pun rasa tak kelakar! 

Pukul 2.30 petang aku dah boleh masuk wad. Tapi wad penuh! So, kena tunggu. Tunggu duk atas kerusi. Bayangkan! Pukul 5.30 bru dapat katil. 3 jam duk atas kerusi. Rasa mau patah pinggang. Dah la tengah sakit, duk plak atas kerusi. Adoi. Tak sanggup rasa nak ingat balik. Tapi alhamdulillah, dapat katil walaupun 1st class penuh, 2nd class pun boleh la. Sebilik 4 orang. Syukur. Bukan demand takmo masuk 3rd class. Tapi aku anak sulung, tak ada pengalaman. Kalau 3rd class nanti kalau sakit mcm mana aku nk panggil doc.

Bila dah masuk wad rasa lega sangat. Sakit pun tak sesakit time kat rumah tadi. Cuma sekali sekali dia mai sakit. Tapi perut lapar gila!! Last makan nasi lemak pagi tadi. Then Encik Rumate pi belikan KFC sementara nak tunggu nasi pihak hospital. Tengah makan KFC nasi pun sampai. Stop KFC jap, makan nasi plak. Licin! Then sambung KFC balik. Dah siap makan, baru rasa sakit tu mai sikit2. Malam tu dalam pukul 9 malam, aku lapar lagi. So, mintak Encik Rumate bawak nasi. Nurse datang check, doc datang check, masih 1cm.

p/s : okey. ekceli tak la scary mana pun bila aku cite. kalau la rasa sakit tu boleh aku share, konpem xmo beranak la korang. hahaha... ok stop dulu. baru 1 march. panjang benooo dah ni. 2 march 3 march nanti buat sekaligus. 

p/s : ade member aku ni tanya, kalau beranak ni kuar ikut jub*** ke? hahahahahaha... sabooooo aje laaaa!

tata!

Salam Sayang,

3 comments:

cik chinta said...

tang duk ats kusi tu ble bygkn hazab. mmg sakit tuh

Kira Sakura said...

seksanya menunggu time nak masuk wad tue kan. huuu

cik.einaaa said...

waaahhh...dah bersalin ke?tahniah...saya nak update entry pasal bersalin x sempat sempat..hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...