Tuesday, 26 March 2013

SAMBUNG PANTANG DI RUMAH MERTUA??

Assalamualaikum,
Haiyo... Bila bosan mula la bukak new entry. Hehehe. Sebab ada benda nak cerita kan. Kalau tak, memang no need la. Huhuhu. 

Okey, ekceli minggu pantang ni ade berbaki dalam 2 minggu lebih. Mak mertua dah balik negeri. Sekarang hanya tinggal Encik Rumate, mama, abah yang menjaga aku kat sini. Dan ada juga 2, 3 hari abah balik Bangi sekejap. Then datang balik. Sebab ada hal kerja yang perlu di uruskan. 

Mungkin lepas ni aku akan sambung pantang kat rumah mertua. Sebab mertua kasi cadangan mintak lagi balance pantang berpantang kat kampung dia. Sebab katanya habis pantang nak buat majlis akikah + cukur kepala. Erkkk... Dan katanya lagi, kesian kat mama ngan abah duk lama2 kat situ. So mertua mengofferkan diri nak jaga tapi kat kampung la.

Tapi aku serba salah. Bukan tak nak. Tapi tak mau la berjauhan dengan Encik Rumate buat masa ni. Dia kerja, nanti tiap2 minggu pulak dia kena ulang alik jenguk aku. Nanti makan pakai dia camne. Walaupun bukan aku yang buat semua tapi depan mata, tak pa la. Lagipun kalau duk umah mertua aku tak biasa sangat. Tak bebas. Paham kan?

Kalau tak ada orang nak jaga kat sini pun, aku rasa aku dh boleh berdikari sendiri. Walaupun dalam pantang. Boleh la slow2. Bab2 lain aku boleh handle. Dan aku harap, itu semua mungkin sahaja. Mungkin. Hope mungkin. 

p/s : lambatnyeee lahai hbis pantang 100 hari... huhuhuhu...

Salam Sayang,

1 comment:

kiera'sakura said...

mcm kakak kira dlu mak mentua dia req pantang selebihnya kat umah dorg. tp papa tak kasi sebab emosi org pantang nie mmg kena jaga sgt kan. papa kata "besok2 kalau emosi dia terganggu, jadi meroyan bukan deme yg nak menjaganya" huuuu mcm tue la papa kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...