Wednesday, 26 December 2012

TERIMA KASIH MINYAK CAP KAPAK

Assalamualaikum
Okey hari tu masa Tok Long datang rumah sini, dia teringin nak makan Kuih Bunga Cina. So aku pun senang hati buatkan lah untuk dia. Lagipun encik rumate memang suka kuih tu. Masa raya hari tu pun hanya dia yang duk telan sampai habis. 

Bahan2nya

sebelum dibakar

Dan masa loyang terakhir, secara tak sengaja aku terpegang loyang yang betul2 baru keluar dari oven tu. Aku lupa loyang tu panas dan senang hatinya aku nak angkat. Aku tak terus campak loyang sebab takut kuih tu hancur. So letak hati2. Pedih gilaaaaaa.... Cepat2 bukak air paip, alirkan air kat ibu jari dan jari telunjuk!

Dan makcik aku yang nampak, terus cakap 'keringkan tangan tu, sapu minyak cap kapak' perhhh minyak cap kapak????? Aku mulanya macam tak yakin. Yela tangan tengah pedih, nak sapu minyak cap kapak??? Gile???? Lagi la pedih kot!!!

So aku ikutkan aje la petua diorang. Terus aku sapu. Memula sapu memang berdenyut. Kalau tak sapu pun memang berdenyut jugak. Tapi tak sampai dalam masa 5 minit pun, denyut2 tu hilang, pedih pun hilang!! Memang menakjubkan. Hahahahaha.... Esoknya langsung tak timbul gelembung air. Alhamdulillah.

Minyak Cap Kapak
pinjam pic dri BLOG INI

So kawan2, sesiapa yang terkena minyak panas ke, terkena kuali ke, kalau tak nak kulit tu keluar gelembung air, sila sapu minyak cap kapak cepat2. Serius!!! Mujarab!!

Salam Sayang,

6 comments:

Sunah Sakura said...

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo camtuuuuuuuuuuuuuuuuuu keeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........

Mrs. Abi said...

amboiiiii panjangnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

aDisH.sHidA said...

macaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam tu yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..boleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh la cubaaaaaaaaaaaaaaaa lepas niiiiiiiiiiiiii....

eh tp minyak angin cap kapak xde dlm simpanan

Mrs. Abi said...

hahahahahhaahhaha jahattttttttttttttttttttttttttttttt

kuku said...

tapi makcik2 kat atas..
jgn pulak sengaja p letak tangan kat benda panas sbb nak try minyak cap kapak \(^O^)/ hahahahahahahhh

Iffah Afeefah said...

wahhhhhhhh gile la

mcm scary

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...