Monday 20 February 2012

KISAH : CINTA Al-FARABI (7)



Kisah sebelumnya : KLIK SINI


Huii... Assalamualaikum...

Dah lama senyap menaip. Agak busy dengan urusan harian. Walaupun entry ni mungkin tak ada siapa yang akan baca. Tapi mungkin suatu hari empunya nama Al-Farabi sendiri akan membacanya. If ada jodoh, if xde jodoh sekalipun. Mungkin empunya nama Al-Farabi masih ingat situasi2 yang dah diceritakan sebelum2 ni.

Setelah perkenalan aku dengan Safwan, esoknya dia mesej aku, bagitau dia punya sedara belah ayah dia kerja area tu jugak. Katanya company engineering. Uikkk... Setahu aku, company engineering area situ juz company tempat aku keje aje. Yang lain bukan engineering... Bila aku tanya nama sedara dia, dia kata 'Arab'. Ada ke company aku tu nama 'Arab'? Lama2 aku duk pikir emm.. Al-Farabi a.k.a Abi a.k.a Arab... Keciknya dunia...

Dalam seminggu jugak Safwan duk mesej2 aku. Mesej pun xde plak tanda2 dia suka kat aku. Dia bahasakan dia tu 'aku' dan 'ko' untuk aku. Ganas gak la bahasa dia. Dia ganas2 aku pun ganas la jugak. Xde deeee aku ni nk kontrol2 gedik2 pulak. 

Suatu hari, dia usik aku....

'Ko tak kenan ke ngan sedara aku tu....' 

Aku time tu dah slow down dengan En. Abi. Sebab dah xde scene2 yang buat aku terkesima kan. Hahahaha... So aku just fikir yang tu sume aku je yang feeling sorang2.

'Ahhhh... Dah la tua, serius... Takot aku...' 

banyak gile aku kutuk sedara dia tu. Memang duk bergelak sakan aku mesej dengan Safwan kutuk2 sedara dia. Dan paling mengejutkan aku... Bila Safwan cakap...

'Kalo Arab suka kat ko, ko xnk ke....'

masa tu aku xtau nk cakap ape dah. Nak kata tak suka tu, memang la ada gak perasaan tersuka. Tapi tak ada la sampai tergila2 terhegeh2 kan. Tak de la excited gila.... Untuk jawapan kepada soalan Safwan, aku gelak2 dan ubah topik lain...

Start dari hari tu, Safwan selalu usik aku dengan En. Abi, sedara dia. Aihhh jangan En. Abi cite macam2 dah la kat Safwan tuh! Dah la suka menyakat si malaun tu... Adeeiiii...


p/s : mak dia nak kenenkan dia ngan aku, dia lah sibuk nak kenenkan aku ngan sedara dia!!



2 comments:

Liyana Anuar said...

hehe~~best2..

leh wat novel n~~ :)

Unknown said...

p/s tahniah tersenarai untuk bulan februari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...