Saturday 26 May 2012

STORY BAKAL ISTERI : 10 DAYS TO GO



Persiapan Hantaran
Lagi 10 hari, baru terasa keserabutan melanda diri. Walaupun persiapan majority pihak sebelah lelaki yang sepatutnya lebih sibuk kerana kenduri akan dibuat disebelah sana dulu. Tapi yang jadi masalah sekarang ni bila 70% dh siap tapi lagi minority 30% nya campur tangan sendiri. Kakak dh membebel2, mama pun membebel2. 

Cuti
Cuti yang sepatutnya aku amik start 31 June terpaksa diawalkan lagi pada lusa! Itupun En.Abi mintak campur tangan Tuan Haji untuk dapatkan pelepasan aku bercuti. Baju nikah belum test, baju kenduri pun belum.

Sibuk
Bermulalah minggu sibuk aku. Esok kerja tapi maybe sekerat hari aje. Lusa lepas subuh kena gerak ke umah kakak or umah abah. Buat persiapan mana patut. Lusa juga dengan secara rasminya mama akan meninggalkan rumah ni. So, akan tinggallah aku kat sini bersama suami. Uhuk2... 

Iskandar!
Mama kata adik aku akan tinggal dengan mama and abah. Buat masa ni aku cuma kata ok je. Sebab tak sempat nak pikir tentang perasaan tu sume. Tape lepas dh tak sibuk nanti tak tau le macam mana. 

Kad Kawin Mana!!!!
Ramai yang tanya aku, mana kad kawin... Maaf ye sayang, majlis sebelah pengantin perempuan belum buat lagi. 6 June akan diadakan majlis nikah sebelah malamnya. Esoknya ada kenduri kesyukuran. Rasanya dijemput sanak saudara sebelah pengantin lelaki sahaja. Bukan tak nak jemput tapi majlis rumah orang, aku tak berani nak jemput2. Lagipun nak kasi peta lokasi pun aku tak reti. Nanti majlis kenduri sebelah aku, selepas raya. Mungkin raya ke-3. Nanti sy jemput ye!

p/s : mungkin lepas ni susah nak on9. tapi kalau ada kesempatan mungkin akan update sikit2. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...