Sunday 6 July 2014

JIWA KACAU (REVIEW)

Assalamualaikum,
Beberapa hari sebelum ni aku tercari-cari drama 'Jiwa Kacau' yang ditayangkan di Astro pada 2010. Time tu aku masih study. Mana la sempat tengok. Aku cari pun sebab aku admirer gila kat Syed Ali, pelakon dalam drama tersebut. Maka, google punya goole tak ada. Yang banyak cerita Sofaz tu Jiwa Kacau jugak nama telemovienya. 

Alhamdulillah, dapat cari kat Youtube. Itupun orang yang upload dah cut cut drama tu kepada 10 part. Setiap part dalam 8minit aje. Maka terpaksalah aku tengok jugak. Sejuk perut dapat tatap muka Syed Ali. Hahaha!!!

Kisahnya pasal Kamil (Syed Ali). Dia budak harapan kampung. Pandai ngaji, bijak, baik, hensem dan disenangi oleh penduduk kampung. Entah macam mana dia silap pilih kawan. Dari merokok terus ke ketagihan dadah. Kena masuk pusat pemulihan la kan.

After dia keluar pusat pemulihan, semua orang kampung pandang serong kat dia. Orang keji dia, hina dia sebab dia bekas penagih dadah. Dia cuba berubah tapi orang tak terima. Last2 dia kembali menagih. Dan meninggal.

Part yang buat aku sedih sampai menangis bila dia nak pergi gotong royong kat sekolah kawan dia, semua pulaukan dia. Aduhh!! Sedihnyaa... Pastu time ada mesyuarat kampung, orang mengutuk mengumpat dia depan ayah dia. Bila ayah dia nak blah dari mesyuarat tu, bukak pintu tengok2 dia ada kat luar. Menunduk aja dengar orang menghina dia. Huwaaaa sedih wooo!!

Last sedih time dia nak meninggal. Merangkak dia keluar bilik, sebab nak mintak maaf ngan mak dan ayahnya. Rabak airmata aku time tu. Huhuhu tak taulah kenapa aku boleh nangis. Sebab aku emosi sangat ke? 

Mungkin sebab Syed Ali pandai buat muka inesen. hahaha. Okey itu aja. Kalau nak tengok sila cari kat youtube.

p/s : Syed Ali (sambil garu dagu) not bad lah... boleh pergi jauh. gudluck!

Salam Sayang,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...