Wednesday 16 July 2014

MOTOR HILANG LAGI??!!

Assalamualaikum,
Baru hari ni dapat nak share cerita minggu lepas punya. Kisah yang mendebarkan dan mencuit hati dalam family kami, sepanjang bulan puasa ni. 

Alkisahnya,

Encik Rumate balik masjid, then cerita kat masjid riuh pasal orang pecah cermin kereta. Kejadian tu pulak berlaku time orang tengah solat terawih. Dikatakan ada seorang 'RELA' yang tak dikenali duk perhambat budak-budak masuk masjid time orang solat. Rupanya itu taktik dia supaya orang tak nampak dia mencuri. 

Kemudian esokknya, pukul 10-11 pagi macam tu, bibik kalut panggil aku, cakap "motor ayahnya hilang!" aku pun terkejut lah dek kerana fobia cerita semalam pastu motor En. Rumate pernah kena curi time kami balik kampung. Terus aku bukak pintu tengok, memang HILANG!!

Dalam kepala aku duk pikir mesti En. Rumate sedih sebab ini kali kedua motornya hilang, dulu motor kecik takpala. Kali ni SYM skuter gedabak tu pun hilang memang bengang la kan. Tanpa berfikir panjang aku terus call En. Rumate. 

Dan memang dia nampak terkejut! Sapa yang tak terkejut kan? Dah la bulan puasa. Huhuhu... Dan dia cakap nak balik tengok sat. Tapi tak sempat balik pun, dia call balik. Dia kata tadi nak balik amik kunci baru perasan dia pegang kunci motor! Kahkahkah!!

Okey fineee... Ini semua salah bibik okey. Hahahaha... Selalunya suami aku pi kerja ngan kereta. Tapi haritu pi dengan motor. Aku pulak tak perasan dua2 kereta ada dalam porch... Haishhh geli hati pun ada.

Kesian Aisyah, time tu aku baru nak pi basuh berak dia sebab dah penuh. Bila kalut macam tu aku hold sekejap. Bila settle sume, baru teringat Aisyah, dengan pampers yang dia meleleh keluar... Huhuhuhu... 

Salam Sayang,

3 comments:

nur anis said...

huhu..suspens jee..

Lydia Miza said...

Haish bibik ni buat kalut org lain je

uncle gedek said...

naseb baik tak repot polis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...