Friday, 30 November 2012

ANAK KECIL MAIN API




ANAK KECIL MAIN API
Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita 
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Mejulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia



p/s : aku suka lagu ni yang dinyanyikan oleh Arif Yazir dalam Perhimpunan Agong Umno tadi... Dan sebenarnya lagu ni ada dalam silibus Sejarah masa sekolah menengah. Form 3 kalau tak silap.

Salam Sayang,

2 comments:

Yan Ty said...

Bagus la Awin ni, Ty dah xingat belajar time form berapa pun...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Dulu nyanyi lagi ni masa kursus,blk kursus blh je benci giler kat cina akibat fasi racun kaw2 masa kursus tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...