Wednesday, 7 November 2012

MAKCIK OH MAKCIK

Assalamualaikum
Petang semalam aku terima tetamu dari Kedah. Makcik aku. Dia, suaminya dan anaknya. Anak perempuannya dapat kerja kat sini. So, sementara tu duk rumah aku dulu. Datang awal sebab nak tengok rumah sewa, nak sesuaikan diri kat sini dulu.

Pada asalnya makcik aku sarankan tumpang rumah aku dalam dua tiga bulan sebelum dapat rumah sewa and untuk membiasakan diri kat negeri ni. Tapi aku bincang punya bincang, rasanya lagi elok kalau kami carikan rumah sewa terus. Bukan apa, dia tu anak dara, aku ni bersuami. So, tak sedap dipandang orang pulak nanti. Maka suami aku pun try usha2 dan jumpa rumah sewa. 

Tadi tengahari pi tunjukkan rumah sewa kat depa. Alih2 makcik pulak tak berkenan. Katanya jauh dari tempat kerja. Padahal 20 minit aja. Terengganu mana jammed. Kira dah dekat la tuh. Aku pun dah naik pening duk pikir. Sampai ke petang cari tak jumpa. Ada pun dekat tapi rumah kayu pun dia tak nak. Alih nak rumah yang aku carikan tu jugak.

Awal2 ni dia kereta tak ada. So aku ikhlaskan hati pinjamkan kereta aku dulu. Lagipun aku tak keje dah so aku punya kereta tak la guna sangat. Kereta suami pun dah ada. Nanti harap2 dia pandai la jaga dan pulangkan dalam keadaan asal. 

p/s : makcik aku ni dulu, mulut dia jahat. semua anak sedara anak2 spupu xelok bagi dia. anak2 dia aje yang elok. duk canang sana sini hal orang. sekarang pandai pulak cari time susah. ini pun layan dia dah terbaik, xtau la kot ade xkenan kat mata dia nanti pi canang kat orang. nauzubillah.

Salam Sayang,

7 comments:

Mk Syahir said...

semoga dia sedar nanti..insyaAllah :)

anyss said...

Assalamualaikum,
Doa2kan dia berubah...

Citarasa Rinduan said...

inayallah

adik.doakan y baik2 ya

hafiz hafizol said...

ei x suka la mak cik camtu canang-canang cite. geram nak cekik2 dia sampai muntah darah. kbai

IBU GEBU said...

masuk kandang kambing, mengembek...

dah duduk kat tempat orang buatlah cara duduk kat tempat orang

#akujugaperantau

cik chinta said...

lumrah tu, klo tym sush pdi cri kt. Sllu mls lyn org gni

Thempty Yanty said...

Huh baik nyer la Awin ni , tolong... Poyo sangat la makcik Awin ni , itu ini tak nak...grrr...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...