Friday, 23 November 2012

DI SINI TIADA LAGI KEDAMAIAN - OGY

Assalamualaikum
Tadi duk tengok Galaksi TV9, last2 cerita tu ade siar lagu dari Fauziah Dato' Haji Ahmad Daud nyanyi lagu ni. Tak tau tajuk apa lagu sempat hafal sikit liriknya dan dapat hint tajuknya DI SINI TIADA LAGI KEDAMAIAN, tahun 1982. Liriknya sangat susah nak cari dan sempat taip mana yang faham. Sangat sesuai lah dengan perang kat GAZA ni. Bait2 liriknya agak sedih la... Lirik dah videonya ada dibawah TQ.

DI SINI TIADA LAGI KEDAMAIAN
Tersentak dari lamunan disuatu pagi yang indah
Terdengar halus tangisan anak2 terbiar
Di bumi nan gersang ini perang kian berpanjangan
Kemana **** kemanusiaan

Rundingan demi rundingan dari kota ke kota
Tetapi di bumi ini berterusan sengketa
Anak kehilangan ayah, isterinya jadi janda
Yang hanya kelihatan wajah hampa

Dan di sini kita masih juga berpesta
Minuman serta makanan terbuang dan melimpah
Di sini kita lupa ada yang kelaparan
Juga kadang-kadang lupakan tuhan

Terbaca diruang papar dan mendengar berita
Negara- negara besar cuba menunjukkan gagah
Diadili **** kita supaya bersengketa
Rakyat yang tak berdosa menjadi mangsa

**** (tak pasti liriknya)


Salam Sayang,

4 comments:

Cik Fie said...

kesian gaza :(

http://mynameishafizah.blogspot.com/

kiera'sakura said...

tak boleh tgk dorg mesti rasa menitik air mata

Anonymous said...

Salam,

ini pembetulan lirik kt atas :)

Tersentak dari lamunan disuatu pagi yang indah
Terdengar halus tangisan anak2 terbiar
Di bumi nan gersang ini perang kian berpanjangan
Kemana lenyapnya kemanusiaan

Rundingan demi rundingan dari kota ke kota
Tetapi di bumi ini berterusan sengketa
Anak kehilangan ayah, isterinya jadi janda
Yang hanya kelihatan wajah hampa

Dan di sini kita masih juga berpesta
Minuman serta makanan terbuang dan melimpah
Di sini kita lupa ada yang kelaparan
Juga kadang-kadang lupakan tuhan

Terbaca diruang papar dan mendengar berita
Negara- negara besar cuba menunjukkan gagah
Diadu-dombakan kita supaya bersengketa
Rakyat yang tak berdosa menjadi mangsa

Mrs. Abi said...

terima kasih atas keprihatinan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...