Sunday 11 November 2012

BLACKLIST LAGU AYAM DEN LAPEH!

Assalamualaikum
Semalam terdengar abang nyanyi lagu 'Ayam Den Lapeh'. Pastu aku pun tetiba macam dah lama tak dengar then terus download. Pagi tadi pun abang masih nyanyi time nak pegi klinik, time nak balik pun. Senang hati kah? Atau rindu nak balik kampung halamankah? Maklumle orang nogori...

Oleh kerana lirik lagu tu macam pelik. Bukan bahasa Malaysia sepenuhnya, so aku tanya abang apa maksud lagu tu sebenarnya? Kisah pasal ayam ke?? Katanya, dia pun tak berapa nak paham jugak. Tapi abang kata lagu tu dari apa yang dia paham bukan berkaitan dengan ayam pun. 

Aikkk... Habis tu kenapa tajuknya 'Ayam Den Lapeh'??

So, aku pun menggugel... Menyirap darah aku ni ha bila tau maksud lagu tu. Melalui BLOG INI, aku paham dah lagu ni tentang seorang lelaki yang ada skandel tapi skandel tu tak berkesampaian. Means aweks2 dah larik. So itu la maksud ayam den lapeh. Ayam terlepas, means awek terlepas... Grrrrrrr

Hape lagi, aku terus panggil abang suh baca. Sambil dia baca aku cubit perut dia. Haaaaa... Hamboiii, tetiba aje kan semalam duk nyanyi lagu ayam den lapeh. Jangan buat pasai nooo... Heee, tergelak besar dia. Dia kata dia saja je nyanyi. Huhuhu... 

Hope jangan buat perangai lah. Dah la tadi checkup kena inject untuk kancing gigi. Sakit tau! Pasal checkup nanti kita cite lain. Grrrrr, malas dh nak dengar lagu ayam den lapeh ni... BLACKLISTED!!!
Salam Sayang,

4 comments:

Yanty Lee said...

Haha....mcm2 hal. Insyallah la abg Awin sekadar menyanyi shja. Jgn fikir bukan2.

Hafiz Hafizol said...

haha. lawak la makcik nie. sweet. maen cubit-cubit perut lagi. x paham sgt la bahasa n9 nie.. kite org pata timur huhu..

محمد رازيق said...

haha. minat gak lagu ni b4 ni. haha. org lahi minat, tapi org pompuan marah. hehe.nice info. salam kenal

fizafantagiro said...

hahaha .. ! akk pun br tau maksud disebalik lagu nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...