Saturday 21 July 2012

SAHUR 1ST RAMADHAN SEBAGAI ISTERI


Salam Ramadhan...

Hari ni 1st day kita berpuasa kan? So sebelum subuh tadi ramai lah antara kita yang bangun sahur. Konpem 90% dari kita akan bersahur pada awal2 ni. Nanti dah separuh bulan puasa, 50% pun tak sampai bangun kan. Aku dulu sebelum bergelar isteri orang ni, macam gitu lah. Awal2 ni rajin la bangun. Makan pun tambah2 aje.

Pengalaman pertama menyambut bulan Ramadhan bersama suami. Sangat berbeza dengan zaman anak dara dulu. Biasalah, bila status dah berubah, cara hidup pun mula berubah. Nak tak nak, i have to! Tanggungjawap namanya. Besar pahalanya tau...

If dulu mama kejutkan sahur 5, 6 kali baru nak bangun. Bangun tu kadang2 terus ke dapur telan nasi. Kalau kena bebel, baru la pegi cuci muka dulu. Sayang sangat kat tidur. Dah siap makan, sambung tido balik sebelum azan subuh. 

Sekarang, sebelum tido malamnya tu dah prepare lauk2 untuk sahur. Everything! Dan kena bangun awal untuk panaskan lauk2 balik. Kejutkan encik suami. Sekali kejut, memang tak gerak pun. Macam ni la kot perasaan mama bila kejutkan aku sahur dulu kan? Panasssss aje rasanya. Hehehe...

Menu sahur aku tadi daging masak merah, telur masin, dan sup sayur. Aku siap tambah 2 kali. Biasalah, penggemar nasi. Suami geleng kepala aje tengok bini dia ni kuat melantak. Tapi sayangnya, time nak wuduk solat subuh, semuanya terkeluar balik. =.=' Penat aje telan. Hope semuanya okey. Huhuhuhu...

Salam Sayang,

3 comments:

Firdausy CiLiKku said...

Salam perkenalan, Kira penganti barulah nih ek. selamat penganti baru di ucapkan, moga bahagia dan sentosa selamanya.. sronok bc pengalamn pertama bersahur dgn suami awak.
(hmmm... teringat pengalaman pertama dulu.. masak pg sambil suami saya tolong skali)

saya follow awak yer...

Mrs. Abi said...

thanks kak... :)

Kira Sakura said...

klu saya sahur lauk yg berkuah2 tue jarang sgt nk usik.. lebih suka ikan masin, ikan blis goreng cm tue jer.. huuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...