Sunday, 8 July 2012

KAKAK BLOGGER PILIHANKU (2) KENANGA


Blogger Pilihanku,
Orangnya sekarang ni duk kat Johor. Bandar Tenggara. Eh, betul ke? Betul kot. Hehehehe... Nama dia Kak Ayu. Aku pernah cerita pasal dia kat ENTRY NI dlu. Dia ni, emmmm tak tau la aku nak cakap macam mana. Memang susah nak cari dalam dunia ni kot. Serius bukan bodek punya cakap.... Aku berikan namanya BUNGA KENANGA!


sangat harum baunya!!
kuning untuk persahabatan!!

Ombak Rindu.
Aku kenal dia dari musim yang lepas lagi. Gara-gara demam filem Ombak Rindu. Orang lain sibuk duk tengok filem, aku hegeh nak cari novel. Cari sana sini nak pinjam, kalau nak beli memang tak de jumpe la kan. So, dari situ lah aku kenali Kak Ayu. Dia sudi pinjamkan aku novel Ombak Rindu miliknya. Terharu!

Garang?
Ekceli, masa aku memulaaaaa kenal Kak Ayu, aku bajet dia ni garang! Kalau tak garang pun mungkin tegas, mungkin panas baran, mungkin seorang yang serius... Dan mungkin mungkin mungkin banyak kemungkinan yang negatif. Bukan negatif yang tak baik, tapi negatif lebih pada keperibadian yang tersebut tadi. Sehinggalah terungkainya ENTRY AKU YANG INI, maka baru lah ketika itu, saat itu aku tau kebenarannya bahawa apa yang aku fikir sebelum tu adalah SALAH samasekali.... KLIK SINI untuk tau kebenarannya...

Pandai Masak!
Cemburu, Kak Ayu sangat pandai masak. Apa yang dia buat semuanya menjadi. Dari segi lauk pauk, kek, yang tak sangka, 1st time dia buat Kek Karamel pun menjadi!! Yelah tangan yang duk pegang sudip kuali senduk tetiba buat Kek Karamel yang rumit tu, Arggghhh!!! Jelesnya. Lagi jeles bila lauk pauk yang dia buat sangat menyelerakan. Lauk2 yang kita selalu makan kat kedai. Yela kan, kat rumah takde la kita nak masak meriah macam tu, kalau kat kedai, sangat meriah la dalam pinggan kannn...

Bisneswomen.....
Ha yang ni aku tabik spring lah! Kak Ayu ni otak bisnes. I loikeeee.... Hehehehe, aku ni sangat suka berbisnes2 ni, cuma xde keupayaan nk buat. Lagi satu, tak tau nak mula dari mana. Kak Ayu ni dah la bukak kedai makan, bisnes buat kek marble, pizzaaaa.... Wuuuhuuuu... Bestnya Umai (anak pompuan dia) kat rumah, boleh makan banyak2. Kalau laaa aku ni jadi Umaiiii..... Fuhhhh....

Supporting!
Dan yang paling best ialah, Kak Ayu sangat2 supporting. Boleh angkat ibu jari lah! Toinggggggg~~ Tanya la sapa2 yang kenal Kak Ayu, mesti diorang pun cakap benda yang sama kan?? Cakap aje topik ape, semua dia bedal. Hahahaha. Memang high class... 


So, sangat bersyukur sebab dapat berkenalan dengan Kak Ayu. Semoga Kak Ayu terus sukses dan capai ape yang dia impikan. 


Salam Sayang,

3 comments:

Iffah Afeefah said...

kak ayu rupanya

mmg sportng abis

Nur-nba said...

Suka juga dengan Ayu.. :) Peramah dan sangat rajin..

Citarasa Rinduan said...

Hanya DIA y tahu.. Brtapa diri ini mahu mrndengar suaramu.....

Tak tertunai kesaat ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...