Sunday, 22 July 2012

KERANA PEREMPUAN NERAKA....


Assalamualaikum... Salam 2 Ramadhan...

Semalam aku tengok drama TV3, tajuknya 'PEREMPUAN NERAKA' Kisah isteri yang derhaka, tak hormat suami. Cerita ni sangat menyentuh perasaan. Elok ditonton terutamanya suami dan isteri. Sebak tengok seorang isteri buat macam tu kat suami. Tapi silap suaminya juga, terlalu bagi muka dan tak bertegas.


( sapa yang tak dapat tgk, if nk tengok KLIK SINI )

Aku akui yang isteri ni suka dimanja, dibelai, diberi kasih sayang sepenuhnya. Tapi sebagai seorang isteri, aku jugak kena faham, tak boleh pentingkan diri sendiri. Dan kat sini lah peranan seorang suami. Tak salah untuk memanjakan isteri, tapi kena 'bertegas dalam kasih sayang'. If salah, tegur. If silap, betulkan. If alpa, ingatkan. If leka, sedarkan. Dan sebagai seorang isteri jugak kena terima teguran dan kritikan suami. 

Selepas kita bersuami, syurga kita berada dibawah tapak kaki suami. Segala apa yang kita buat perlu diredhai suami. Kena buat apa yang suami suka. Dan berdosa sekiranya kita buat sesuatu perkara yang tak disukai suami. Dan2 kat situ jugak aku bagitau kat suami 

' awak kalo saya buat salah, awak tegur la. marah pun tak pa. jangan manjakan saya sangat. saya tak nak jadi isteri macam gitu...'

Suami aku gelak aje bila aku cakap macam tu. Dia kata kita kena sama2 tegur la. Tapi kena terima la apa yang kena tegur. Then dia kata, ada 1 perkara aje dia nak tegur. Tapi tunggu masa yang sesuai. Aku paksa jugak dia bagitau. Tapi dia kata, nanti.....

p/s : tapi aku rasa aku tau.... takpa, tunggu aje la...

Salam Sayang,

8 comments:

Citarasa Rinduan said...

Sis xdpt tgk.. Sbb dlm pjlnn dr kampung ke rumah

kak rs, en ABi tamo awin fikir sgt tu.. So... Biarlah teguran itu dirahsiakan dahulu

Mrs. Abi said...

hehehhee... kat utube ade kak..

kechixx hussain said...

sedihkan citer nie..sobss..sobsss...yep..saya dah kawin..bakal jadi ibu insyaAllah akhir tahun ni;)

Ameerul Ashraf said...

citer ni best sgt..
x bosan tengok..
rase mcm nak tengok lagi je..

selamat menjalani ibadah puasa ye :)

aDisH.sHidA said...

akak tengok tak habis...sampai yang husband nya meninggal je...kerana PEREMPUAN NERAKA jugak awak sms akak 3 msj yang sama hehehe

Pecinta pink^^ said...

tak berkesempatan nk tenguk..uhuks,,nk try download kalo ada,,

Waalid5035 ™ said...

done letak link..^_^

salam mahabbah ramadhan

kiera'sakura said...

penah cakap mcm tue kt dia walaupun dia bukan suami lagi, jgn ckap saya gatal!!! hahahha :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...