Tuesday, 31 July 2012

KUIH ROPA / KUIH LIPAT / MURTABAK KECIK


Assalamualaikum...

Juz nak share kuih yang buat beberapa hari lepas. Nama dia tak pasti. Sebab kat tempat lain tak penah pulak jumpa kuih ni. Kat sini (Ganu) orang panggil Kuih Ropa. Tapi sebelum tahu nama dia, aku panggil kuih lipat or murtabak kecik. 

Sambal (mcm inti karipap)
juz kentang, ayam, lada hitam skit.
Buat banyak2, simpan dalam peti ais.
nak makan baru goreng.
Kulit dia buat macam kulit kuih ketayap.
Juz tepung, telur, air....
Dah siap goreng...
sedap!!!!
Salam Sayang,

10 comments:

Citarasa Rinduan said...

Walahhhhhhh

trliur sudah. Awat tayang awal. Lambat lg nk bbuka nie ada 3 waktu lg

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

nampak sedap.x penah mkn.tq share ye adik

ayut said...

siap dh menu utk buka :) snang je..

nur amalina athman said...

rasanya pulak mcm apa awak?

kiera'sakura said...

sepupu popia!!!!! #Memandai je.. kihkihkih

Saleha said...

boleh share resepi? saya org trg, tp tok penah buat lagi kueh ni.. macamlah kueh lain penah buat :P

Mrs. Abi said...

saleha : hehehhee... resipi dia senang... hehehhe...

tepung, telor, garam, air... blend...

inti dia mcm inti karipap je la.. hehehe

Iffah Afeefah said...

adek beradik karipap kacukan popia

aDisH.sHidA said...

awin macam kuih babau akak buat la...

Mrs. Abi said...

kann.... macam babau tapi babau ada taugeh... tu la ms akak cite pasal babau awin terbayang benda ni...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...