Thursday, 18 October 2012

KEBERKATAN

Assalamualaikum,
Semalam punya semalam punya semalam bersembang sakan dengan group Whatsapp, majority dalam tu semuanya bekerja. Masing2 sembang pasal kerja, aku pun rasa jeles la jugak. Maklumlah surirumah sepenuh masa. Kadang2 rasa macam nak kerja balik pun ade. Bosan tahu duk rumah aje.

Tapi, salah sorang geng wasap cakap, lagi beruntung duk kat rumah. Jaga makan minum suami, berkat. Lagi2 kalau kita ikhlas buat untuk suami. Masak, kemas rumah, semua2 kerja tu kalau suami suka, suami senang hati, lagi banyak pahalanya.

Katanya lagi, kalau kerja dengan orang ni, tak konpem 100% gaji yang kita dapat tu berkat. Yelah, kadang2 ada jugak kita termerungut, tercuri tulang, terkona ke sana, terkona ke sini kan? Lagi2 pulak kena marah, kena maki. Kita pun join maki sekali dalam hati.

Bila2 fikir balik, aduhai. Sangat bersyukur. Duk rumah pun dapat gaji juga sama macam kerja. Lagi dapat pahala. Dunia dapat, akhirat pun dapat. So, nak ape lagi? Janji kena ikhlas. Allah sayang.

p/s : thanks wahai geng2 wasapku. bukan sembang kosong. banyak manfaat!

Salam Sayang,

4 comments:

Citarasa Rinduan said...

itu bukan group kak Ayu kan

Mrs. Abi said...

bukan kak, group lagi satu...hehehe

Iffah Afeefah said...

ermmm bagus gak kan

cume kene jadikan ia keje y ikhlas

kiera'sakura said...

betol tue. mcm ustazah tue pesan. jangan merungut tapi banyakkan bersyukur. bila kita rasa nak merungut cuba tengok org lain yang lagi susah dari kita mesti kita bersyukur :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...