Friday 15 June 2012

DOA UNTUK SUAMIKU



Ya Allah…

Andai suamiku ini adalah pilihan-MU di Arash
Berilah daku kekuatan untuk terus bersamanya...
Andai suamiku inilah yang akan membimbingku di titian-Mu,
Kurniakanlah aku sifat kasih sayang & redha atas perbuatannya...

Andai suamiku ini adalah bidadara untukku di syurga-Mu,
Limpahkanlah aku dengan sifat tawaduk akan segala perintah-Mu...
Andai suamiku ini adalah yang terbaik untukku,
Peliharalah tingkah lakuku daripada menyakiti perasaannya...


Tapi Ya Allah,

Andai suamiku ini ditakdirkan bukan untukku seorang, 
Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik
Untuk aku harungi segala dugaan-Mu...

Andai suamiku tergoda dengan keindahan dunia-Mu,
Limpahilah padaku kesabaran untuk terus membimbingnya...
Andai suami tunduk terhadap nafsu yang melalaikan,
Kurniakanlah kekuatan untukku perbetulkan keadaannya...
Andai suamiku mencintai kesesatan,
KAU pandulah aku untuk menariknya dari terus terlena...


Amin amin Ya Rabbal Alamin…


p/s : menitis air mata aku part  tengah2 tu... huhuhuhu... Semoga dia adalah yang terbaik untukku...

sumber : mummyirman

4 comments:

Unknown said...

sedih bace

tau x

ade org y rapat ngn sy diambang penceraian

rse nk tduduk dgr cte die

nk passkn doa ni kat dia la

Mrs. Abi said...

huhuhuhu semoga selamat rumah tgganya....

Mrs. Abi said...

huhuhuhu semoga selamat rumah tgganya....

aDisH.sHidA said...

dug dag dug dag berdebar akak baca nyer..
meremang je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...