Wednesday, 27 June 2012

DAH 3 MINGGU



Tengahari tadi Tuan Haji datang ke opis aku. Saja menjenguk katanya. Memandangkan aku ni kenal rapat dengan dia time kerja kat opis lama, dia pulak jenis cepat mesra, jadinya sembang pun sengal2 aje. Dia memang suka menyakat aku. Dan datang tadi terus masuk opis cari aku.

'Haaaaa... Pengantin baru... Dah tak baru sangat dah kau ni... Amacam malam pertama, beres?'

Nak pecah gelak aku dengar soalan dia. Dalam banyak2 soalan, itu yang dia tanya. Senget kan? Aku sengih2 aje, malas nak layan orang tua tu.

'Dah brapa la kau kawin eh?'

'Dah masuk 3 minggu kot'

'Haa, si Pasya Sandha tu nikah 2 minggu dah ngandung, takkan kau dah 3 minggu tak ade lagi?'

Huishhh... Hebat gak orang tua tu bergosip. Ingatkan dia tak layan gosip2 hangat macam tu... Tapi aku bab2 ngandung2 ni aku malas nak amik port sangat. Dah serik kena marah aritu. 

'Belum ada rezeki lagi la aji...'

'Mana kau tau xde rezeki? Kau dah cek?'

Haihhh... Dah la suara dia tu kuat bergempita. Kalau korang nak tau macam mana dia punya tone, korang bayangkan Chef Wan yang cakap camtu. Gitulah! Sebijik! Grrr... Satu opis boleh dengar... 

'Alaa.. Kalau ada, ada la tu..'

'Ni, kau pegi farmasi, beli yang rendam dalam urine tu. Tak mahal pun. Beli 5 ke 6 ke, cek tiap2 minggu. Mana la tau kot2 ada...'

Eh eh... Pandai pulak dia nak ajar aku kan. 

'Eh nanti kan... (nada bisik) kalau kau cek dah ngandung, senang la pegi klinik. Pastu buat2 pening sikit, dapat mc, boleh rehat kat rumah. Rugi kau datang keje. Duk umah rileks aje rehat. Ada peluang amik la... Bile lagi... Bukannye kalau kau tak datang keje profit turun. Maintain aje... Orang bijak buat mcm tu la...'

Erkkkk!!! Macam tak caya pulak yang Boss Besar aku ajar buat macam tu. Hahahaha... Tapi kalau kat opis lama, kalau bab cuti dia memang tak kisah dan pemurah. Tapi, aku takkan buat kot ape yang dia ajar tu... Huhuhuhu... Macam pelik aje kan...

Salam Sayang,

8 comments:

~Kirin Selama Perak~ said...

tuan aji tu cerita berdasarkan pengalaman.hahaha !

Yana Libra said...

hehe..mengajar buat benda yg pelik2 je...huhu~ :P

Mrs. Abi said...

hahaha....iyo lah tu.... awal je dtg komen kan

Mrs. Abi said...

yana : ha tu la...hahaha...senget je

nur amalina athman said...

amboii..haha..

Mrs. Abi said...

amalina : hehehehe..

aDisH.sHidA said...

cepat g check

Iffah Afeefah said...

Sengal jek. Cek xslh kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...