Tuesday, 26 June 2012

5 JAM SAHAJA?



Lepak.
Aku nak cakap pasal lepak sekarang ni. Dulu, sebelum kawan baik aku mengandung, hujung minggu kami selalu kuar pi makan. Tujuan keluar bukan sebab nak pi makan, tapi nak menyembang. Makan fries pun boleh makan masa selama 3 jam! Errr... Tengok, sambil sembang pun aku boleh makan 2 jenis sekaligus. Makan fries, makan masa. Hebatkan... Kau ada?

Sekarang, kawan baik aku mengandung, so laki dia tak kasi la kuar tanpa husband disisi. Sayang bini la katakan. Tapi kalau kami sembang, memang tak cukup masa 3 jam tu. Mulut tak berenti. Cerita macam2. Habis cerita baru rasa lega. Luahan, pendapat, mengumpat, bergosip, semua ada!

Itu aku. Lepak seminggu sekali. Amik masa hanya 3 jam!

Lain kisah pulak dengan suami aku. Katanya sebelum kawin, dia lepak tiap2 hari. Kuar nak pi makan malam, lepak sampai kadang2 lewat pagi. Biasalah, bujang. Kalau duk rumah tak ada apa jugak.

Bila dah kawin, jadi serba salah. Dia tak nak keluar, tapi yang kawan duk ajak2 sampai datang rumah jemput. Kalau tak keluar, konpem kena sembur. Mentang2 dah kawin, nak melekat dengan bini 24 jam. Kalau dia keluar, aku kat rumah sorang2. So, kata suami aku, awal2 ni tak boleh drastik sangat kalau tak keluar terus. So, slow2.

p/s : Tahukah mereka bahawasanya kami suami isteri hanya bertemu muka sehari anggaran cuma 5 jam sahaja. Sedihkan?

Salam Sayang,

7 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

eh akak pun 5 jam gak awin..sama2.kita sama. suami blk 6.30 -7 mlm..pastu pkl 11 camtu akak dah lena..5 jam kan?huhu..

suami akak dulu smgu 3 kali main badminton.blk sah2 lwt.perghh br kawen susahnya nak ikat kaki diasuh duk umah senam ngan akak je.hahaha. dah la akak ni main badminton asik kutip bulu tangkis je

Mrs. Abi said...

hahahahahahahaa....lain mcm pulak 'senam ngn akak je' tu kan.....hahahahaha....

seminggu 3 kali, kerap gak tu....huhuhuhu....

Afasz said...

salam singgah n follow blog akak....

jemput ke blog sy di afasz.blogspot.com

Afasz said...

senam dengan akak ????>_<

Mrs. Abi said...

hahahahahaha haipppp...budak2....pejam mata...hahahaha

aDisH.sHidA said...

lama lagi kita kan hehehe..siang ari dah 8 jam..malam lagi...just tak tentang mata je...hahahaa

Mrs. Abi said...

tau tak peeeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...