Friday 22 June 2012

MALAM JUMAAT PUNYA KISAH (BUKAN ENTRY LUCAH!)



Salam Jumaat!

Updated entry sambil sarapan nasi lemak special. Nasi lemak + bilis goreng + kacang goreng + kangkung + timun + telor goreng + sambal kerang. Fuh! Meletops... Baru la excited nak bergotong-royong hari ni kan. Ala sebenarnya ada sebab kenape En.Asben belikan nasi lemak special ni. Semalam ada suatu kejadian berlaku. Hehehehe...

Dia Kecik Hati
Well, disebabkan entry sebelum ni pasal aku main2 kat dia yang aku mengandung, dia kecik hati. Diam aje semalam. Pas maghrib dia kuar, pukul 11.30 baru balik. Katanya kuar kejap. Xbagitau pun pi mana. Ekceli, rasa bersalah jugak. Tak sengaja. And petua untuk mengembalikan suami yang dingin ialah... SLOW TALK. 

SLOW TALK
SLOW TALK bukan lah bererti bercakap perlahan2. Tapi ianya bermaksud cakap elok2. Hehehe. Sebelum tidur, cakap la elok2. Tanya kenapa. Walaupun dah tau sebab ape. Hahaha. Pastu mintak maaf aje walaupun tu bukan salah kita. Kadang2 lelaki ni ego. Dia nak jugak dengar kita mintak maaf. Itu bermaksud dia nak kita tahu apa yang kita buat tu salah. So, sumenye kembali normal pada malam jumaat tersebut...

Pukul 3 pagi....

BLACKOUT!
Sebelum masuk tido tu memang cuaca tak elok. Kilat, guruh, hujan. Dum!! Dam!! Dum!! Prang!! (untungla sapa dah kawin kan, boleh ngada2 sikit ekeke). Waktu tu sejuk la hujan. Tido pun best aje. Syokkkk aje. Tetiba terjaga pukul 3 pagi, semua jadi gelap!! Kipas tak berpusing, ubat nyamuk letrik tak menyala, panas, nyamuk berkeliaran! Okey... Blackout!

Soo Caring..
Dengan kepenatan, kemengantukan teramat, aku ambil keputusan untuk keluar tido di ruang TV. At least nyamuk tak la banyak sangat, and tak la panas sangat. Tapi maklum sajalah tido atas lantai, sejuk tu okey la tapi sakit belakang! En. Asben time ni tak duduk diam. Soo, caring. Terasa diri ini seperti nasi lemak special. Yelah, dihalau2nya nyamuk macam nyamuk tu lalat yang nak hinggap pada nasi lemak. Dalam tido pun aku boleh tersengih. 

RIDSECT!!
Dalam 10 minit duk halau2 nyamuk dari hinggap aku, letih gamaknya, dia bangun bukak pintu tengok keadaan kat luar rumah. Semua rumah kegelapan. Then dia kedapur cari lilin. Mungkin keadaan gelap ni akan berlarutan kot. Dah letak lilin jauh, dia tanya aku RIDSECT kat mana. Bila dah jumpa RIDSECT aku dengar dia kata.....

'Jaga kau nyamuk!!'

Terus dia masuk bilik sembur RIDSECT banyak2! Memang banyak! Ketiga-tiga bilik habis dia sembur. Selalunya orang sembur gitu2 aje. Mungkin dia geram sangat kot bunyi nyamuk banyak sangat. Sampaikan aku plak pikir kang ade yang pengsan sekali dengan nyamuk pulak! Hahahahaha... Aku pun dah bagitau jangan sembur banyak2. Busuk. Tapi lagi banyak dia sembur. Huh...

Tapi....

Elok aje dia kuar bilik, tetiba lampu lip lap lip lap TING!!!! Menyala....!!! Rumah sebelah2 pun dah terang jugak. Aku tengok muka dia, dia tengok muka aku. Eeeeeiiiiii...... Gerammmnyeeeeeee........ Sepatutnya dah elok2 boleh masuk tido, dah kena sambung tido kat luar lagi.... Subuh aku bangun, tengok2 aku dah ada dalam bilik dah... Tak sedar bila kena angkut. 

Tadi tengok2 dia bawak balik nasi lemak special seperti yang aku cakapkan kat atas tu. Huhuhu. Mungkin dia rasa bersalah kot pasal semalam. Hehehe. Sekarang, aku dah start duk mesin baju, jemur baju, dia tertidur pulak. Suwit betul la laki aku ni. Semakin hari rasa semakin kasih dan sayang. 


Salam Sayang,

2 comments:

jerung said...

Alalalala, suwit2, nak kawen jugak la cenggini, kahkahkah

Mrs. Abi said...

jom la kawin...bestttttttttt hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...