Tuesday, 26 June 2012

PETUA MENAMBAT HATI SUAMI


Megoogle, so ternampak satu petua untuk menambat hati suami. Biasalah pengantin baru, macam2 usaha la nak cari nak tambat hati suami. Tapi dah lama2, mana petua, mana nasihat pun tak diendahkan. Sebab dah pro... Hahahaha... Juz nak share apa yang aku dapat...


p/s : pesanan awal2, untuk bacaan 18 tahun ke atas sahaja!


Menjaga mulut suami.
Menjaga makan minum suami. Kalau boleh masak lah dengan air tangan sendiri. Elakkan membeli lauk di kedai. Walaupun tak berapa nak sedap, usaha pasti berjaya. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Macam aku, kadang2 masak, kadang2 beli. Bukan berdalih, tapi tak sempat. Hehehe...

Menjaga kemaluan suami.
Memastikan kemaluan suami mendapat 'makanan' yang secukupnya. Islam mengharamkan dan melaknat isteri yang menolak ajakan suaminya untuk berjimak. Ada hadis juga yang menyuruh isterinya melayan suami walaupun sedang menunggang unta.

Ketika haid atau pantang bersalin, kebanyakan isteri tidak melayan nafsu suami. Ada juga dikalangan suami yang mempunyai nafsu yang agresif yang mahu nafsunya dilayan ketika waktu itu, maka wajib juga isteri melayan nafsu suaminya dengan cara tidak melakukan jimak tetapi melayan kemaluan suaminya. Lakukan la apa sahaja asalkan air mani suami keluar tetapi haruslah ingat, haram jika berjimak dan memasukkan melalui dubur! Dan haram juga jika suami mengeluarkan air maninya sendiri tapi suatu ibadah jika isteri yang mengeluarkannya.


Maksudnya, nafkah batin. Errr... Errr... Aku... Errr... Banyak kena belajar lagi :p So, no komen.

Menjaga minat suami.
Jangan menentang minat suami. Tapi cuba untuk meminati minat suami. If suami suka tengok bola, macam suami aku, errr cuba2 lah tengok bola sekali dua. Buatkan air ke, buatkan makanan ringan ke. Tak payah nak marah2 tukar siaran lain. If kita berkompromi dengan suami, mesti suami pun boleh berkompromi dengan kita. Bukan POLIGAMI okey!!! 


Ingatlah wahai isteri, hanya isteri yang taat kepada suami Allah akan mengizinkan memasuki syurgaNya melalui mana2 pintu!!




p/s : segan jugak aku baca entry mcm gini.....hahahhahaha... 


sumber : Laman Emjay

7 comments:

aDisH.sHidA said...

gluuuuuuuuuuuuuuuuuuurp

Citarasa Rinduan said...

kak y dah 10 tahun kawin pun tiba2 malu baca entry ini...

Mrs. Abi said...

huwaaaaaaaa maluuuuu... copy paste je.......... =.='

EZAD AMIR said...

Hmmmmmm....
(=.=')

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ya salammmm malu akak baca entri nih..hahaha. eh tiba2 lak malu walau dah 10 tahun kawen

Iffah Afeefah said...

Errr terlalu berterus terangla entry ni
Malu sy dibuatnye haha

Mrs. Abi said...

hahahaha..okey, terima hakikat yg kawan2 saya semuanya pemalu hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...